• Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default color
  • green color
  • blue color
Zmień kolor!
Click on the slide!

„SPOT!” spektakl muzyczny.

Reżyseria, tekst, muzyka:  Szymon Turkiewicz. Wybuchowa mieszanka teatru, muzyki i reklam... Słodko-gorzki obraz otaczającej nas rzeczywistości…

Click on the slide!

Premiera: udana opowieść o drugiej młodości

Bohaterom "Kwartetu" z zielonogórskiego przedstawienia, niestraszne łamanie w kościach, zaniki słuchu i hemoroidy. Dlatego nie pytaj…

Zobacz też…
Click on the slide!

HONEYMOON Gabriel Barylli

Komedia obyczajowa o związkach, jakie łączą kobiety z mężczyznami, pokazana oczami kobiet.

Zobacz też…
Click on the slide!

Babarzyńca z Czechowa

Jeśli ktoś liczył na klasycznego Czechowa w zielonogórskim teatrze, będzie zwiedziony i lepiej żeby został w…

Click on the slide!

Teatr Lubuski: Zapraszamy do dżungli

W nowy rok Teatr Lubuski wkroczył z olbrzymim rozmachem. Na scenie roi się od efektownych kostiumów,…

Zobacz też…
Click on the slide!

Pływanie Synchroniczne

"Żyć i pływać w wannie" "Pływanie synchroniczne" w reż. Brano Mazucha w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze. Pisze Artur Łukasiewicz…

Zobacz też…
Click on the slide!

Dobre duchy, przybywajcie, czyli przebojowa komedia LT

Biedna Pam Valentine. Wystarczy kilka zdań streszczenia „Przyjaznych dusz” - jednej z nowszych sztuk brytyjskiej pisarki...

Zobacz też…
Click on the slide!

"Teraz na zawsze"

"Teraz na zawsze" Magdaleny Frydrych Gregorovej, w reżyserii czeskich twórców związanych z artystycznym ugrupowaniem SKUTR.

Zobacz też…
Click on the slide!

NIEBIESKI PIESEK

NIEBIESKI PIESEK Gyula Urban na podstawie książki Jana i Aliny Le Witt "The blue dog"

Zobacz też…
Click on the slide!

Nie zabijać kolorowych ptaków!

Na zielonogórskiej scenie narodził się tajemniczy Kaspar Hauser - zbyt kłopotliwy ze swoją wrażliwością dla świata, by ten mógł pozwolić…

Zobacz też…
Click on the slide!

Teatr Lubuski: jeszcze uczucia nie zginęły

Mam poczucie, że po "Tektonice uczuć" zielonogórska scena nabiera pewności siebie i co najważniejsze, własnego wyrazu...

Zobacz też…
Click on the slide!

Koncertowy popis pięciu aktorek na zielonogórskiej scenie

Kiedy Elżbieta Donimirska jako pani Betterton - z twarzą "na godzinę dwunastą" - wkracza na scenę, ciarki biegają…

Zobacz też…
Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Jesteś na stronie : LT
Trzy siostry Czechowa z LT na deskach głównej sceny Narodowego Starego Teatru w Krakowie
13.12.2010.
Trzy siostry Czechowa, w reż. Piotra Ratajczaka, z  Lubuskiego Teatru na deskach głównej sceny Narodowego Starego Teatru w Krakowie w ramach  3. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Boska Komedia” (2-12 grudnia 2010)


Na tegoroczną edycję niezwykle prestiżowego festiwalu, w części  Paradiso (poświęconej pracy najzdolniejszych młodych reżyserów) zaproszony został spektakl Trzy siostry,  w reż. Piotra Ratajczaka, z teatru w Zielonej Górze. Nasi aktorzy wystąpili na głównej scenie Narodowego Starego Teatru, gdzie pracowali najwybitniejsi polscy reżyserzy, tacy jak Andrzej Wajda, Konrad Swinarski, Józef Szajna, Krzysztof Kieślowski, Jerzy Grzegorzewski, a niezapomniane kreacje aktorskie stworzyli Jerzy Trela, Jerzy Radziwiłowicz, Anna Polony, Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Jan Nowicki i inni. To pierwsze wystąpienie Lubuskiego Teatru na deskach jednej z najważniejszych scen polskich i ogromne wyróżnienie dla pracy całego zielonogórskiego zespołu. To także potwierdzenie, że spektakle w Lubuskim Teatrze mogą poszczycić się wyjątkowym poziomem artystycznym.  Wśród widzów Trzech sióstr nie zabrakło takich postaci jak Mikołaj Grabowski (dyrektor Starego Teatru ), Jan Maria Rokita czy Alicja Bachleda-Curuś. Spektakl zagrany został dwa razy i spotkał się z gorącym przyjęciem publiczności. Zielonogórscy aktorzy czterokrotnie wychodzili do oklasków. 



W części Inferno, bęcej konkursem najlepszych polskich spektakli minionego sezonu, do walki o statuetkę Boskiego Komedianta stanęli mistrzowie polskiego teatru i ich uczniowie. Zobaczyliśmy głne Tango Jerzego Jarockiego z Teatru Narodowego w Warszawie oraz osławioną drugą część tryptyku Krystiana Lupy Persona. Po rocznej przerwie powróciły do Krakowa Anna Augustynowicz oraz Monika Strzępka. Inscenizacja Wesela autorstwa Augustynowicz, zaprezentowana podczas pierwszej edycji festiwalu, udowodniła zarówno polskim widzom, jak i zagranicznym jurorom, że polski dramat narodowy nie musi być hermetyczny, a spektaklowi przyznana została nagroda specjalna. Tym razem artystka pokazała spektakl Migrena zrealizowany w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Z kolei Monika Strzępka powróciła do Krakowa ze spektaklem Był sobie Andrzej, Andrzej, Andrzej i Andrzej. Do konkursu zakwalifikował się także Iwan Wyrypajew ze spektaklem Lipiec zrealizowanym w warszawskim Teatrze na Woli. Krzysztof Garbaczewski, którego Opętani byli rok temu prezentowani na Boskiej Komedii w sekcji Paradiso, tym razem wzięli udział w konkursie. Jego spektakl Odyseja wg Homera, zrealizowany w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu, od dnia premiery zdąż już zebrać pochwalne recenzje. W sekcji konkursowej krakowskie teatry reprezentowały dwa spektakle: Wesele hrabiego Orgaza Jana Klaty z Teatru Starego oraz Hamlet Macieja Sobocińskiego z Teatru Bagatela.


W Paradiso – częś
ci festiwalu poświęconej pracom młodych, ale już cieszących się uznaniem reżyserów mogliśmy obejrzeć spektakl Dynastia. Sclerosis multiplex Natalii Korczakowskiej z Teatru im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu. Weronika Szczawińska z Teatru im. S. Jaracza w Olsztynie zaprezentowała własną wersję znanej sztuki Davida Harrowera Noże w kurach. Z Orgią Piera Paola Pasoliniego, zrealizowaną w gdańskim Teatrze Wybrzeże, przyjechał na Boską Komedię Wiktor Rubin. Nie obeszło się bez powrotów do klasyki: obejrzeliśmy Trzy siostry w reżyserii Piotra Ratajczaka z Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze oraz spektakl Anhelli. Wołanie w reżyserii Jarosława Freta z wrocławskiego Teatru Zar.


W krę
gu Purgatorio, obejmującym wydarzenia towarzyszące, w tym roku poświęconej projektowi Życie w teatrze. Legendarny Opis obyczajów zrealizowany w Teatrze STU doczekał się kontynuacji, a po niej – części trzeciej. O północy przybyłem do Widawy czyli Opis obyczajów III w reżyserii Mikołaja Grabowskiego z Teatru Imka w Warszawie to nie tylko powrót wybitnego reżysera teatralnego do pamiętników księdza Kitowicza, ale także podjęta na nowo rozmowa o polskości. Pojawiły się także najnowsze przedstawienie warszawskiego Nowego Teatru – Koniec w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, a gośćmi specjalnymi Boskiej Komedii byli przedstawiciele słynnego Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards. The Living Room w reżyserii Thomasa Richardsa stanowił jeden z etapów poszukiwań prowadzonych przez reżysera i spadkobiercę Jerzego Grotowskiego w dziedzinie „Sztuki jako wehikułu”. Spektakl I am America oraz poetycki koncert Not History’s Bones, oba w reżyserii Maria Biaginiego, oparte zostały na tekstach Allena Ginsberga.




Na podstawie
http://boskakomedia.pl/2010/?d=2&total=87198&loaded=87198&procent=100


 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 

Poparcie dla Babimostu

thumb_poparcie_dla_lotniska

abilet.pl

Bilety na spektakle Lubuskiego Teatru do nabycia na stronie internetowej www.abilet.pl .

Najbliższe przedstawienie


 

Nowości LT - Newsletter




Gościmy